SZKOŁA COACHINGU
EDU COACH ICI – NOWY, TWÓRCZY WYMIAR EDUKACJI,
60 / 120 godzinny kurs kwalifikacyjny dla nauczycieli oraz dyrektorów placówek oświatowych.
Szkolenie prowadzi Lilianna Kupaj – dyrektor zarządzająca Szkoły Coachingu Lilianna Kupaj, prezes Fundacji Świadomego Rozwoju Edukacji. Jest akredytowanym Coach Master Trainer ICI, a także akredytowanym Coachem oraz Superwizorem Izby Coachingu. Pracuje jako mentor, trener, wykładowca akademicki. Zapoczątkowała w Polsce nurt coachingu edukacyjnego i wypuściła w świat pierwszych Nauczycieli – Coachów. Autorka wielu książek, w tym trzech o tematyce EduCoachingowej. Znalazła się w prestiżowym gronie najlepszych Coachów
i Trenerów polskich w „Leksykonie coachów trenerów mówców polskich” wydanym przez Wydawnictwo GALL w 2015 roku. W 2017 roku zdobyła prestiżową nagrodę od Stowarzyszenia Coachów Polskich – „Skrzydła Coachingu” za promowanie coachingu edukacyjnego w Polsce.
- Coaching jest efektywną metodą wspierania realizacji celów – zarówno indywidualnych, jak i celów placówek. Od trzydziestu lat sprawdza się
w biznesie, a obecnie otwiera się na nowoczesne placówki edukacyjne. - Kurs zarządzania w kulturze coachingowej dla dyrektorów placówek oświatowych przygotowuje sprawnych liderów do swobodnego posługiwania się Prawem Oświatowym, a także gwarantuje nabycie wiedzy i umiejętności
w planowaniu i organizowaniu budżetu kierowanych przez nich placówek. - Techniki coachingowe wpływają na tworzenie wizerunku współczesnego dyrektora placówki oświatowej, łączącego w sobie cechy lidera zespołu,
z którym pracuje i menadżera placówki, którą zarządza. - Techniki coachingowe wpływają na efektywność działań szkoły w sferze dydaktycznej i wychowawczej. Pozwalają na realizację działań systemowych, wypracowanych wspólnie i wdrażanych w życie szkoły przez jej nauczycieli.
- Metody coachingowesprzyjają budowaniu postaw nauczycieli wobec siebie nawzajem, wobec uczniów i rodziców, wzmacniając relacje interpersonalne. Wyzwalają potencjał osób i zespołów, zwiększają motywację i efektywność pracy.
- Coaching kierunkuje działania na samodzielne szukanie rozwiązań problemów, z jakimi przychodzi nam się mierzyć w życiu zawodowym i osobistym.
- Wykorzystanie metod coachingowych wzmacnia wizerunek szkoły jako organizacji uczącej się (OUS), promującej ustawiczne doskonalenie kompetencji i budującej kulturę współpracy i wzajemnego uczenia się.
- Coaching sprawdza się jako metoda profilaktyki wypalenia zawodowego, pozwalając odnaleźć satysfakcję, sens i radość czerpaną z kontaktów z ludźmi. Daje również narzędzia do obniżania poziomu stresu, jaki towarzyszy pracy
w edukacji.
Coaching pomaga w:
- zdobyciu nowych i doskonalenia posiadanych już kompetencji,
- zwiększeniu efektywności i poczucia satysfakcji z wykonywanej pracy,
- podniesieniu zaangażowania do realizowanych działań,
- umiejętności identyfikowania i eliminowania napotkanych trudności,
- osiągnięciu równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym,
- zwiększeniu pewności siebie i wzrostowi samoświadomości,
- większym zaangażowaniu do pracy i współpracy z innymi,
- poczuciu odpowiedzialności za podejmowane decyzje i zachowania,
- poprawie pracy zespołowej oraz pracy z uczniami,
- rozwijaniu potencjału nauczyciela, który przełoży się na rozwój potencjału ucznia.
PROGRAM SZKOLENIOWY DLA NAUCZYCIELI:
- Organizacja przestrzeni coachingowej dla nauczycieli, budowanie relacji z klasą, wyznaczanie celów w coachingu.
- Komunikacja w coachingu edukacyjnym.
- Inteligencja emocjonalna nauczyciela.
- Modele coachingowe, wpływowe – mocne pytania.
- Wartości i przekonania w coachingu edukacyjnym.
- Sponsoring.
PROGRAM SZKOLENIOWY DLA DYREKTORÓW:
- Coaching w szkole. Rola lidera w zarządzaniu zmieniającym się środowiskiem pracy.
- Czym jest, a czym nie jest coaching? Istota skutecznego coachingu w szkole.
- Poziomy skutecznego coachingu w szkole: Dyrektor szkoły – Nauczyciel – Uczeń.
- 11 kompetencji coachingowych w pracy dyrektora.
- Model rozmowy coachingowej wg GROW i DILTS
- Coaching indywidualny w pracy dyrektora. Jak poprowadzić profesjonalną rozmowę coachingową z nauczycielem.
- Coaching całych zespołów nauczycielskich.
- Motywacja w pracy dyrektora – motywacyjne DNA nauczyciela
- Jak motywować poszczególne typy osobowości?
- Przywództwo oraz inspiracja:
- Świadome budowanie autorytetu dyrektora
- Budowanie tożsamości przywódczej
Szkolenie kończy się wydaniem dyplomu uprawniającego do wykonywania zawodu Coacha oraz zaświadczenia MEN.
Na ostatnich zajęciach uczestnik może zdobyć międzynarodową akredytację i tytuł EduCoacha ICI.