3 października 2020 r. odbyły się warsztaty dla nauczycieli przyrody przygotowane przez wykładowców Uniwersytetu Zielonogórskiego – p. dr Elżbietę Roland oraz p. dr Monikę Grandtke. Tematem spotkania były „Nowoczesne metody dydaktyczne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych. Nauka przez odkrywanie’’.
Nauczyciele Szkoły Ćwiczeń mieli okazję przygotować ciekawe preparaty, a wszystkie poznane metody zostaną wykorzystane w pracy z dziećmi na zajęciach przyrody.




12 grudnia 2019 r. dwunastu nauczycieli Szkoły Ćwiczeń z SP-18 uczestniczyło  w zajęciach przygotowanych przez Uniwersytet Zielonogórski – partnera naszego projektu.

Były one  prowadzone przez dr hab. Ewę  Pasterniak – Kobyłecką, prof. UZ oraz dr hab. Joannę Zawodniak, prof. UZ i dotyczyły innowacji w procesie kształcenia. Prowadzące usystematyzowały uczestnikom szkolenia wiedzę na temat innowacji, nowatorstwa, twórczości pedagogicznej, czy badań eksperymentalnych. W trakcie warsztatów pojawiło się wiele ciekawych pomysłów na innowacje, które z pewnością zostaną wprowadzone do działań Szkoły Ćwiczeń.


Warsztaty  nauczycieli na Wydziale Nauk Biologicznych Uniwersytetu Zielonogórskiego

12 grudnia 2019 r. na Wydziale Nauk Biologicznych Uniwersytetu Zielonogórskiego  nauczyciele uczestniczyli w przyrodniczych zajęciach praktycznych. Pedagodzy mieli okazję prowadzić obserwacje, wykonać różne doświadczenia i przeprowadzić ciekawe eksperymenty. Między innymi rozpoznawali 5 smaków: gorzki, słodki, kwaśny, słony i umami, tworzyli „ziemniaczane pułapki”  dla małych organizmów, wytrącali DNA papryki, badali wpływ różnych czynników na wzrost i rozwój drożdży, udowadniając, że środowisko jest ważne dla życia, badali, dlaczego owoce są słodkie…

Nauczyciele obserwowali pod mikroskopem różne organizmy – stonogi, roztocza, kleszcze, dżdżownice, zaleszczotki, wije, zieminki i inne. Utrwalali obrazy widoczne pod  mikroskopem wykorzystując telefony. Mieli także okazję podziwiać ogromnego ślimaka, wije, patyczaki.

Zajęcia były bardzo interesujące, pozwoliły na wymianę doświadczeń.